Точка зору

Чому людям із порушеннями слуху варто спробувати себе у digital

Від редакції: У яких професіях можуть знайти себе люди з порушенням слуху та чому в цифрову еру це вже не є проблемою? Про інклюзивний досвід Isobar Ukraine розповідає його Digital Innovation Coach.

Руйнуючи стереотипи

Більшість глухих та слабочуючих в Україні глибоко переконані, що їхня кар’єра обмежена лише скупим переліком професій. Такий міф існує відтоді, як цих людей відсторонили від інноваційних сфер роботи, де постійно з’являються нові професії й технології взаємодії між співробітниками.

В digital щоденна офісна діяльність перенесена в онлайн-простір, де майже всі проекти реалізовуються з допомогою нових можливостей комунікації: месенджерів, електронної пошти, time-трекерів та task-трекерів.

Людям з порушенням слуху підходять вакансії, які не вимагають усного спілкування та особистих зустрічей із клієнтами. А у XXI столітті їх безліч. У класичній digital-агенції це — позиції аналітика, менеджера з розміщення контекстної реклами, а також усі ті напрямки, які пов’язані з розміщення контенту на різних ресурсах за готовим алгоритмом.

Ще один перспективний напрям в агентській роботі — створення візуального контенту: дизайнер, відеоредактор, більд-редактор, ілюстратор.

Мотивація — передусім

Базові речі, необхідні для старту роботи в digital — прості. Головна риса, яка має бути — бажання розвиватися. Я часто зустрічав молодих людей, які би хотіли працювати в інноваційних сферах, але їм вкрай складно повірити, що вони можуть отримати сучасну роботу. Вони розуміють, що в будь-якому випадку для них знайдеться місце на фабриці чи заводі, і не бачать сенсу робити якісь надзусилля. Ті, хто потрапили до нас на стажування, а потім лишилися працювати, мусили щоденно прокачувати свої навички: шерстити по форумах, читати блоги, сидіти на різних YouTube-каналах із титрами.

На старті, звісно, складно. Однак якщо ми знаходимо справді вмотивованих людей, динаміка їхнього професійного зростання просто шалена.Cлабочуючі та глухі люди володіють унікальними здібностями до концентрації на робочих завданнях. Це — однозначна їхня перевага.

Хлопці, які працюють у нас, півроку тому ще не знали навіть «азів», а зараз вони на рівні фахівців, у яких за плечима 1,5–2 роки досвіду. Важливий бонус — ці люди мають особливу лояльність до компанії-роботодавця, адже компанія відкрила для них можливості в розвитку.

Достатньо наставника й коротких інструкцій

Важливо, щоб у слабочуючого чи глухого на перших порах був наставник, який готовий виділяти власний час для введення в курс справ. Дуже допомагають текстові інструкції зі скріншотами, які можна формувати в довільному форматі. Щоби компанія ефективно взаємодіяла зі слабочуючими та глухими, починати потрібно з колективу. Поговорити з усіма, дати поради, як комунікувати — ця людина ні в якому випадку не повинна стати «білою вороною».

Як правило, співробітники дуже добре реагують на такі ініціативи. У моїй практиці були випадки, коли колеги вивчали якісь базові фрази мовою жестів, щоби поспілкуватися з новим співробітником. Хоча це не обов’язково: месенджери прекрасно дозволяють порозумітися.

Про труднощі перекладу

Основний бар’єр, з яким ми стикалися, працюючи з глухими і слабочуючими, — це відсутність якісних навчальних матеріалів із титрами українською мовою в тому обсязі, якого вимагає динамічний digital. З іншого боку, ера блогів та YouTube надає доступ до величезного масиву освітнього контенту з англійськими субтитрами.

Тому наступним нашим кроком стало викладання англійської для слабочуючих та глухих. Як результат довгих пошуків ми знайшли прекрасну викладачку, яка добре володіє англійською. Також відшукали перекладача жестової мови, котрий допомагає в перекладі граматичного матеріалу та вивченні американської жестової мови (а це дуже великий плюс для подорожей).

До слова, за кордоном слабочуючі та глухі люди можуть не лише прочитати вивіску, а й підійти до поліцейського і щось запитати. В багатьох країнах світу поліція на базовому рівні знає мову жестів.

Отож заняття з англійської для людей з порушенням слуху проходять із грудня минулого року в офісі Isobar Ukraine. У нас уже є дві групи, — як наші працівники, так і співробітники інших медійних компаній. І результат нас справді надихає.

Корпоративне життя

Презентації, загальні зібрання, офісні вечірки — теж не проблема. Усе, що необхідно для адаптації формату для слабочуючих та глухих — включити більше візуальних матеріалів і детальних слайдів із текстовими поясненнями. І все. На корпоративах достатньо увімкнути мобільні телефони й переписуватися або порозумітися з допомогою елементарних жестів.

Источник: nachasi.com